Ett vetenskapligt perspektiv...

Som de flesta av er säkert redan märkt så har jag inte hunnit uppdatera min blogg under sommaren. Detta beror till stor del på att jag har varit hårt sysselsatt med mitt forskningsarbete. I stort sett all min tid har jag ägnat åt att utarbeta mina teorier som går under ämnet "teoretisk fysik".
Jag har alltid varit mycket intresserad av detta ämne, men det va först under Januari månad i år som min forskning tog fart på allvar...

Jag satt i köket hemma hos en god vän en morgon och samtalade med denne om allt mellan himmel och jord. Det va då som jag plötsligt, av en ren tillfällighet fick en alldeles genialisk ide. Tre olika samtalsämnen som oberoende av varandra flätades samman den morgonen och formades till en nyckel som passade rakt in i världssjälen.
Efter ett tag stod det klart för mig att jag snubblat över en teori som kunde förklara precis allting. Från meningen med livet, till den största frågan om hur och varför hela vårt universum blivit till.
Det va som om tiden hade stannat och jag stod plötsligt mitt ute i universum bland stjärnor och galaxer. Aldrig tidigare i mitt liv hade jag känt mig så ensam.

- Jag tror inte det är meningen att en människa ska känna till allt det här, minns jag att jag sa till mig själv.

Bara tre dagar senare satt jag på psyket i borås och hävdade bestämt att jag va Gud. Läkaren va inte fullt lika övertygad om detta och jag blev inlagd. Det kan låta som en jobbig tid för mig men jag har nog aldrig mått bättre. Inne på psyket fick jag tre lagade måltider om dagen och jag kunde i lugn och ro ligga och skriva på min nyupptäckta teori. Det enda som störde mig en aning var det att jag inte fick gå ut. Inte ens en gång i timmen när de andra fick gå ut och röka. Jag intalade mig att det var för att dom va rädda för att jag kunde styra vinden...

Under min tid på psyk hann jag med att utarbeta och skriva ner det mesta om min enhetsteori, och efter att jag kom hem arbetade jag även fram en faktoriserad tidsteori. En teori som kommer få en enorm slagkraft när jag släpper den, och förkasta det mesta vi idag vet om tid och rum.

   - Som vetenskapsman vet jag att det oförklarliga kan vi bara förstå genom att ifrågasätta logiken.
Av: Lars "Lacke" Jansson


Kommentarer
Postat av: Räkan

hehe... säger inte mer :)

2009-08-08 @ 21:35:33
Postat av: Lacke Luke

Det är bra Räkan för jag anar vad du tänker :D

2009-08-08 @ 21:52:29
URL: http://lacke.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Hoppas du mår bättre nu. Tack för titten. Gustina

Postat av: Lacke Luke

Åh.. tack ska du ha Gustina :)

2009-08-09 @ 22:34:17
URL: http://lacke.blogg.se/
Postat av: PH

Du har aldrig funderat på att börja skriva insändare/spalt eller liknande i någon tidning? Du har ju verkligen gåvan att kunna handskas med ord samt att du verkar vara en sjukt skön gubbe!



Mer Lacke åt folket!

2009-08-10 @ 01:12:13
Postat av: Lacke Luke

tjena P.H Tja... en och annan porrnovell hade man väl kanske kunnat slänga ihop till lektyr eller fibban. :D

2009-08-10 @ 12:05:54
URL: http://lacke.blogg.se/
Postat av: lena uddevalla

Hej vænnen du gør min natt vældigt underhållande haha det e alltid lika kul o læsa dina bloggar. Du e helt suveræn.. Kommer hem 23 augusti nu då hør ja av mej det va længesedan nu. kramizar lena

2009-08-10 @ 23:51:28
Postat av: jennie

spalt? snarare en hel tidning.. bloggen har blivit lite för väl vetenskaplig tycker jag nu lacke:P man blir ju helt snurrig!!:)

2009-08-12 @ 18:31:11
URL: http://lilljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0