Här kommer Brasse-Lasse!!!

Jag har fått en uppenbarelse. Det slog ner som en blixt från klar himmel och jag förstod med en gång att det va ett uppdrag jag måste uträtta för att avancera till nästa nivå i livet.

JAG SKA ARRANGERA EN  STOR KARNEVAL I ALINGSÅS TILL SOMMAREN!

Jag är ganska svensk av mig. Det vill säga att jag är lite lagom stel och tråkig. Ganska sterila kläder och jag dansar aldrig nykter. Man skulle kunna säga att jag inte har en överdrivet färgstark karaktär.

Men som sagt nu är det dags att ändra på det och jag förstod direkt att jag måste anordna en stor karnival genom hela Alingsås. Det är - och har alltid varit - så med mig att när jag tar mig för något nytt projekt gör jag det aldrig halvhjärtat. Träffade en gammal vän på ICA, och när jag berättade för homom att jag ska bli proffessor sa han att om man siktar mot stjärnorna kanske man iaf träffar trädtopparna.

Hur ska jag då gå till väga? Jag har aldrig vart på nån karneval och kan inte dansa till samba. Latinobrudar har jag däremot hunnit med att avverka några stycken, så jag kan takten :D

Jag kommer börja med att sätta upp flygblad på varenda högstadie - gymnasieskola i Alingsås med omnejd, där jag utlovar tidernas största folkfest. På flygbladen kommer jag även att locka med 5000 kr till den klass som har de festligaste kläderna och dansar mest.
Dessutom kommer jag att vända mig till latinska föreningar i göteborg och bjuda in dem.
Alla instrument är välkommna, men främst visselpipor, trummor och trumpeter. Kanske att alingsås musikkår skulle tycka att det va en kul grej?



Jag vet att kommunen brukar erbjuda skolungdomar sommaraktiviteter under loven, så ska få med i deras programblad att alla skolungdommar en vecka innan karnevalen får komma ner till den stora fotbollsplanen på Savannen, och där hjälpa till att bygga ihop festliga långa drakar och massa annat kul de kan bära med sig i karnevalen. Är övertygad om att kommunen kommer gilla idén och sponsra med papper och fjädrar.

Enligt mina planer är det tänkt att karnevelen startar på Savannen någon gång i slutet av Juli med en stor fest med sambamusik, dans och roliga aktiviteter. Sedan ska vi tåga genom Alingsås centrala gator, förbi torgen och slutligen ner mot stranden Playan Mjörn. Där förtsätter festligheterna hela kvällen tills solen går ner. Samba, beach vollybollturnering och massor av grillning.

Allt det här kommer jag att göra utan ekonomiskt vinstsyfte. Jag gör det här för att jag vill utveckla mig själv som människa. Det är viktigt att ta nya steg i livet. Göra oväntade saker för att överraska sig själv.

Dessutom hoppas jag att denna folkfest kommer sammanföra massor av människor från olika kulturer så att vi alla kan känna gjädje och samhörighet.

FRÅN OCH MED NU KOMMER JAG ATT BLI BRASSE-LASSE MED HELA ALINGSÅS! :) SAMBA OCH KÄRLEK TILL ER ALLA!



Jag hoppas att ni alla kommer att vara med när hela Alingsås exploderar i ett inferno av färger. Vilken folkfest det kommer att bli!


Kommentarer
Postat av: Eva

Vem ska sponsra med de 5 000 kr du talade om eller är det bara ett medel du har för att lura dit folket? hehe

Ser framemot att läsa om det i juli :)

2009-11-23 @ 13:23:29
Postat av: Maria

Haha, typiskt svensk, stel och tråkig, utan överdrivet färgstark karaktär!? Undrar hur många som skulle tycka att du stämmer in på den beskrivningen :)

2009-11-23 @ 13:44:10
Postat av: Räkan

hahahahhaa undrbart...

2009-11-23 @ 14:01:09
Postat av: Brasse-Lasse

De fem tusen kronorna är väl det minsta problemet! Det kommer jag att få ihop från sponsorer och kulturföreningar lätt som en plätt. Kan eventuellt säkert ordna prispengar till 2:a 3:e pris också. Det här blir så pass annorlunda projekt, och det är precis vad alingsås kan behöva anser jag :D



Maria det är viktigt att inte se sig själv ur andras ögon och jämföra sig med dem. För mig är det väldigt viktigt att jag går mina egna vägar i livet och om alla människor skulle sluta jämföra sig med andra skulle samhällssociologin vara rundare och idealet relativt.

2009-11-23 @ 14:18:19
URL: http://lacke.blogg.se/
Postat av: Din hemliga beundrare.

Du har fångat mitt hjärta snutten! Jag drömmer om dig och din ödmjukhet, din hårda k?k, dina bedårande läppar och dina ögon som liknas ett par diamanter. En dag ska du bli min, det är något jag bestämt mig för! Kom och k?ulla mig... hårt!

2009-12-03 @ 15:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0