Pinsamma tvångstankar :(

För ett par dagar sedan på stan sprang jag på en tjej som pluggar svenska i samma klass som mig på komvux. Vi har aldrig pratat med varandra tidigare, men vi stannade ändå och utbytte några artighetsfraser. Jag frågade om det gick bra för henne på provet i litteraturhistoria? Det hade det gjort svarade hon.

 
   -   Okej va bra! Du får ha det gött, vi ses.

   -   Det samma, svarade hon.


Till min stora fasa märkte jag att hon började gå åt samma håll som mig. Pinsamt, tänkte jag. Jag tror nog att hon tänkte samma sak, för vi gick och sneglade åt varsitt håll och låtsades inte om varandra.
Det hela blev än mer pinsamt när jag märkte att vi båda av allt att döma visst var på väg ner mot komvux.


Jag är verkligen ingen blyg eller fåordig person men det är något med sådana här situationer jag inte riktigt klarar av. Fråga mig inte varför, men rätt som det var stannade jag och plockade jag upp min mobiltelefon ur fickan och påbörjade ett låtsassamtal.

Sådär ja… nu hade hon fått några meters försprång och det hela kändes bättre.


Jag gick in på komvux och hoppade på raska ben upp för den första trappan till våning ett, där man sedan tar hissen upp till lektionssalarna. Just som jag kommit upp för trappan såg jag att hissdörrarna stängdes. Snabbt hann jag trycka på knappen så att hissdörrarna öppnades igen. Det skulle jag inte ha gjort för där inne i hissen stod hon.


Är det något jag tycker är jobbigare än när man säger hejdå och går åt samma håll, så är det den pinsamma tystnaden i en hiss. Jag visste inte riktigt om jag skulle säga hej igen, eftersom vi redan setts nyligen. Hon verkade också en smula osäker så vi båda höll tyst.


Fattar inte vad det är med hissar nu för tiden. Varför ska de gå så jävla långsamt? Tillslut kände jag mig tvingad att bryta tystnaden.

  
     -   Det luktar äckligt i den här hissen!


 Hon tittade lite undrande på mig.

      -    … det luktar typ ättika eller nått, fortsatte jag.


Hon sniffade lite med näsan, log lite artigt och jag kände mig dum.

Fan tänk om det är hon som luktar ättika, tänkte jag för mig själv. Eller tänk om hon tror att det är jag!



Efter vad som kändes som tre år öppnades äntligen hissdörrarna och vi gick ut i korridoren. Ibland kanske tystnaden i en hiss kan vara att föredra trotts allt.

Det här kan kanske tyckas vara en bagatell men det är det INTE! Jag har drabbats av någon konstig form av tvångstankar nu efteråt. Varje gång jag ser ättiks-tjejen i korridoren måste jag smyga förbi bakom henne och lukta lite diskret. Jag tror att det är hon som luktar ättika för det sticker lite i näsan när man sniffar på henne. En annan teori skulle kunna vara att synen av henne kopplar ihop mitt luktsinne med situationen i hissen.

Faan jag måste sluta smyga runt och sniffa på henne innan jag blir ertappad!


Kommentarer
Postat av: Helen

HAHA! Fyy fan lacke vad knäpp du är ;)

2009-10-15 @ 13:00:45
Postat av: Dr Bengt

Min bedömning är att detta är ett tydligt fall av Selektiv perception. Dvs du varseblir och minns det du själv önskar från en trängd situation. Denna diagnos ställs ofta till personer med starka Narcissistiska drag. Det har påvisats starka korrelationer mellan det narcissistiska särdraget och den selektiva perceptionen vilket, av allt att dömma är situationen i ditt fall. För att råda bot på dina tångstankar och åter få dig på fötter skulle jag ordinera ett såkallat provocerat utlopp för dina pervesioner. Detta i form av 15 minuter framför spegeln med en tuss ättika under näsan. Avhjälper detta inte dina besvär skulle jag rekomendera 15ml tigerbalsam under prostatan. Det senare kommer definitivt ha önskad effekt avseende dina symptom. Emellertid följs denna ordination i vissa fall av smärre biverkningar.

2009-10-15 @ 13:52:31
Postat av: marie Sillèn

å herregud lars,vad ska ja säga..har varit i samma situation som dej och den e märklig! Men sen tror ja att duv lider av en lukt-doft fetisch:)

2009-10-15 @ 14:07:13
URL: http://lacke.blogg.se/
Postat av: Acab-Linda

HAHAHA faan va bäääst du e =)) hahahaha

2009-10-15 @ 14:30:00
Postat av: Ellinore

hahaha, du e så jävla underbar :D

2009-10-15 @ 17:08:43
URL: http://epf.blogg.se/
Postat av: Sofia, såklart ;)

Lacke min älskling. FAN vad jag älskar dig!!!!

Nästa gång vi ses, kom o sniffa lite på mig, hade vart mysiiigt!!

2009-10-15 @ 18:59:20
Postat av: jennie

hahahha kan inte skriva något kul ens.. helt tagen!! du borde nomineras till årets blogggare tror jag.

2009-10-16 @ 00:24:20
Postat av: sandra

haha vilken kuk du är asså!!

2009-10-19 @ 15:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0