Fjättrad till tystnad av samhället

Igår var det så dags. Kl fem på eftermiddagen kom de och förseglade fotbojan runt mitt ben.
Jag ställer mig frågande... vad är det egentligen för samhälle vi lever i?
Faktum är att jag känner mig som en ringmärkt fågel... ska det behöva va så här!?

 

Den fällande domen emot mig innefattar narkotikabrott och misshandel, men det är något som inte stämmer! Jag är övertygad om att det ligger en död hund begraven i det statliga rättsväsendets hanterande av mitt ärende. Faktum är att jag misstänker en konspiration. En stor riksomfattande sammansvärjning för att få mig tystad.
Jag vet helt enkelt för mycket.

De kunde inte förespråka livstids fängelse i tingsrätten eftersom det bara hade gjort mig till en martyr i folkets ögon. I stället gjorde de mig till en politisk fånge inlåst i mitt eget hem!
Detta mina damer och herrar, är ett mycket hårt slag emot den svenska rättssäkerheten!

Mina viktiga studier är dock inte hotade eftersom jag får gå till komvux på dagarna. Dessutom är jag tilldelad fri utetid mellan kl 12 och 14 på lördagar och söndagar.
Hur fri man nu kan känna sig då storebror övervakar varje steg man tar...


Kommentarer
Postat av: Acab-Linda

Lacke jag e oxå helt övertygad om att du vet för mkt å det skrämmer dom !!! ehhe



Kraam på dig =) kommer snart å räddar dig lovar =)

2009-10-02 @ 10:27:39
Postat av: Jenilita

Hej! Ush jag lider med dej, det var ett år sen dom plockade av min, Jag fick 4 månaders fängelse, men tog boja istälet, Försvarade en killkompis i rätten som varit ute o bråkat, ja sa att det va själv försvar men dom låste in oss båda, Han fick dock sitta lite längre.. Man blir som du säger fång i sitt hem, Det är nu du kommer märka vilka som är din riktiga vänner.. Hur många som kommer sitta och hålla dej sällskap på helgerna.. För mej vad det många många ensama dagar:( Men det är skönt när det är över! Undrar du någonting är det bara att fråga:)



Bamsekram!

2009-10-02 @ 12:41:34
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: jennie

sv: Tack :)

2009-10-03 @ 13:30:27
URL: http://lilljen,blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0