Sommar och partytrick!

 Tjenare alla monsterdiggare!

Ni undrar säkert varför jag inte bloggat på så länge. Vänta lite så ska jag berätta.... Jo det har liksom inte blivit av. Har varit mycket i skolan och sen så har jag krökat en hel del också!
Nu är det iaf sommarlov och ute skiner solen. :) Jag känner mig glad och det finns nog ingeting som skulle kunna få mig ur balans en sån här dag. I morse tex öppnade jag en konservburk kokekorv från sibylla. På burken stod det klart och tydligt att den skulle innehålla 6 korvar men till min förvåning låg där bara fem korvar och simmade i sitt spad! Skit samma tänkte jag bara och konstaterade att det va tur att det inte var ett 6-pack bärs. Korvarna va iaf väldigt goda och smakade precis som de man köper i korvkiosk :)



På måndag åker jag på semester. Jag ska tillbringa 22 dagar på Smälterydsanstalten. Det är en öppen anstalt utanför Borås med plats för 64 intagna. Jag va ute på nätet och hittade lite info. Smälteryd har gymnastikhall, styrketräningsrum, fotbollsplan, motionsslinga och minigolf. Det finns också möjlighet att fiska i den närbelägna ån. Bokbussen kommer till anstalten en gång i veckan. Såg även att jag har möjlighet till studier där. Jag begriper inte riktigt vad det är för straff att vistas där? För mig låter det som en sommarkolloni för vuxna :D

Något drinkande lär det dock inte bli tal om på smälteryd så jag får väl passa på att roa mig kungligt på den fronten innan jag åker in.
Ikväll hade jag tänkt ära onsdagsklubben på hotellet med ett litet besök. När jag var där förra onsdagen och festade slängde några oförskämda stolpskott till poliser in mig i fyllecell efteråt. De talade kränkande till mig och under hela transporten till polishuset var det uppenbart att de ville provocera mig för att jag skulle göra något dumt så att de skulle få en anledning att göra mig illa. Jaja... de gör ju faktiskt bara sitt jobb :)

Får se om man kan hitta på något nytt partytrick ikväll? Tror inte det finns många som slår mig på den biten. Mitt absoluta favorittrick hittade jag på för tio år sedan då jag precis hade flyttat hemmifrån. Jag och tre polare satt i soffan hemma hos mig och käkade jordnötsringar å drack bärs. När en av polarna gick ut på toaletten, vi kan kalla honom Micke Hilmersson, klippte jag ett hål i botten på den tomma påsen, runkade upp kuken och förde in den i hålet. När Micke kom ut från toaletten satt jag med påsen i knät och de andra satt bevid och låtsades äta. Dröm om Mickes fårvåning när han i sin tu körde ned handen i påsen för att greppa en näve jordnötsringar men istället fick tag i en upprunkad kuk :D hahahaha

Ett mindre lyckat partytrick var den gången jag under flitiga applåder från mina åskådare svepte två feta 50/50-groggar med apelsinjuice och spolarvätska. Sedan klättrade jag upp på fönsterbrädan. Hoppade ut och bröt foten. Fick åka ambulans till akuten men vad gör man inte för att showa till det lite.

Sen finns det ju förstås ett partytrick som står i en klass för sig men det kan jag verkligen inte rekommendera! Det är bara yppersta eliten som behärskar detta trick och är man ingen mästare kan det vara förknippat med livsfara. Jag pratar förstås om att dricka på 400mg antabus!
Jag utförde detta svårmanövrerade trick med mycket gott resultat en fredagskväll för ett par veckor sedan. För er som inte känner till antabus kan jag berätta att det är tabletter som ska förhindra att man dricker alkohol. Om man trotts allt dricker när man tagit antabus drabbas man av mycket obehagliga syntom. Man mår illa, får hjärtklappning och det värsta av allt... man blir röd som en tomat i ansiktet och flammig på hela kroppen!




Som ni ser är detta partytrickens rolls roys! Om någon skulle vilja testa har jag några antabus kvar hemma men ni gör det på egen risk. Tjejerna blir aif som galna när de ser en kille som lyckas med tricket kan jag lova! :D

Nu ska jag ut i solen och njuta av mitt sommarlov. Ta några cider och kanske skriva lite på min bok :) Friheten blåser under mina vingar och det känns skönt att inte ha något skolarbete att tänka på längre. Har faktiskt varit lite orolig den senaste tiden att jag ska förvandlas till pluggnörd! :D



Kändes bra att gå till skolan igår och hämta ut betyget efter två terminers hårt pluggande :)


Kommentarer
Postat av: lena

Du e lysande alltså, när kommer boken om ditt liv ? Tänkte hälsa på dej snart... Kram o ta hand om dej.Lena buhr

2010-06-16 @ 19:15:33
Postat av: Molin

Lysande! Har saknat dina inlägg på slutet! Antabus och ett par bira is the shit! Faan va fint man mår!

2010-06-17 @ 15:53:58
Postat av: Joffe!

Klockrent som vanligt lacke, partyyticket med spolarvätskan har jag hört talas om ryktesvägen, de var uppskattat av dom andra deltagarna iaf ;)



Du behöver inte fundera, du har blivit en nörd, med dom betygen kommer du in på chalmers ;)

2010-06-19 @ 14:32:54
Postat av: Anonym

Grattis lackmus, roligt att se...

2010-06-20 @ 22:06:36
Postat av: C.

riktigt fint betyg! Grattis! see yha soon!

2010-06-22 @ 21:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0