Jag söker

Jag hade tänkt att skiva något om mig själv som kanske hade gjort det lättare för er att förstå. Jag kan hitta på tusen undanflykter eller svepskäl men varför inte gå rakt på sak?
Eftersom jag inte bloggat på över ett år ska jag summera mitt livs senaste händelser. Efter min behandling så lekte livet. Jag började gå på Na- och aa-möten och där träffade jag underbara människor. Jag var en del av gemenskapen och påtalade gärna att jag hittat ett nytt sätt att leva. Jag var helt nykter och drogfri i tre månader. Det bästa var inte att jag var nykter utan att jag verkligen inte ville dricka. Jag hade pluggat upp alla mina betyg och påbörjat mitt projekt att skriva en bok under sommaren.
Allting tog bara ett par minuter, min kompis hade sett att det fanns en restresa till Kreta för 800 kronor. Vi beställde den och jag åkte ner i vetskapen om att det skulle bli en nykter resa. Så var det också i två dagar, sen trillade jag dit. Hade jag berättat allt som hände på den resan så hade ni nog ändå inte trott mig så jag utelämnar det.
När jag kom hem så tog jag nya tag. Tre månaders kontrollerad nykterhet.
Jag kom in på universitetet. Fysikprogrammet. Jag vill nämligen doktorera inom astrofysik men jag är verkligen inte säker på att jag vill jobba inom det området. Jag har en trasig dröm om att bli författere istället och kunna leva på det.
Helt ärligt så återkommer tankarna om att ta mitt eget liv ganska ofta nu men är långt därifrån ännu. Jag har en son. JAG HAR EN SON och det gör så ont att jag är en jävla alkoholist. Jag har så svårt för att känna känslor. Jag har jävligt hög IQ vilket gör att jag klarar alla matte och fysiktentor men när det kommer till att vara människa eller att förstå mig på andra människor är jag helt jävla lost.
måste gå nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är inte alls helt lost när det gäller att förstå dig på andra människor, det vet jag! Fortsätt vara nykter, drogfri och gå och prata med någon som kan sånt här regelbundet, så ska det säkert ordna sig. Jag vet att du älskar livet alldeles för mycket för att kasta bort det! Och speciellt nu när du fått världens bästa gåva, ett barn :) Styrkekram!

2012-07-31 @ 18:11:33
Postat av: En gammal vän.

Hej du:-) det var inte igår. Ville bara säga att du är en underbar människa! Jag har haft otroligt roligt med dig(och då menar jag ej sexuellt) för det hade vi ju faktiskt aldrig. Kommer ihåg när du hämtade mig i din Volvo, med bruten fot och körde bilen med kryckorna. Då vi berättade alla barnenhistorier och även när vi tex. Sjöng tänk jag drömde inatt att jag hade en katt. Du är en underbar människa Lars. Ta hand om dig och din son hörru. Själv har jag två nu. Minstingen är endast 12 dagar. Du klarar av livet, fast det kan kännas hopplöst ibland. Alkoholismen ska och får ej ta ditt liv. Du är en värdefull person, framförallt för din son:-)

2013-04-22 @ 01:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0